Proszę zapoznać się z kompleksowym rozwiązaniem w obszarze geomarketingu i optymalizacji pracy zespołu przedstawicieli handlowych (PH). Map&Market oferuje więcej niż tylko wsparcie przy podejmowaniu decyzji. System optymalizuje obszary działania PH (przypisania klientów do PH), proponuje optymalne lokalizacje (miejsca zamieszkania) PH w przypadku rozbudowy lub restrukturyzacji zespołu PH. Czas obliczeń to kilka minut, co pozwala na porównanie różnych wariantów. Planowanie optymalnych obszarów może mieć na celu równomierne obciążenie pracą wszystkich PH, równomierny poziom sprzedaży (a więc i prowizji) PH, równomierną liczbę klientów i innych parametrów.
Po zakończeniu optymalizacji obszarów system planuje optymalne trasy wizyt PH: minimalizuje czasy przejazdów między klientami zapewniając przy tym realizację wszystkich zaplanowanych wizyt u klientów. Zaoszczędzony czas można wykorzystać na zwiększenie poziomu obsługi klienta (częstsze i dłuższe wizyty PH) lub na szukanie nowych klientów. Każda z tych metod prowadzi do zwiększenia sprzedaży.
Proszę pozwolić przekonać się o kompetencji eksperta
Map&Market automatycznie planuje optymalne trasy wizyt PH. Uwzględnia przy tym godziny pracy PH, godziny otwarcia sklepów, preferowane przez klientów dni i godziny wizyt, rytm wizyt oraz ich planowaną długość.
Planowanie odbywa się dla dowolnej liczby PH dla dowolnego horyzontu planowania: od 1 do 52 tygodni. Plan tras wizyt PH, potocznie zwany „trasówkami”, jest eksportowany z systemu Map&Market do systemu SFA a następnie replikowany na urządzenia przenośne PH.
Optymalny plan tras wizyt PH gwarantuje optymalną kolejność wizyt u klientów i minimalny czas na przejazdy między nimi a w konsekwencji minimalne koszty.
Plan tras wizyt PH może być manualnie modyfikowany przy użyciu drag&drop. Zapewnia to elastyczność planu.
Można planować trasy PH zmieniając parametry wejściowe planu. Symulacja każdego nowego scenariusza trwa bardzo krótko, ponieważ w Map&Market jest zaimplementowana superszybka technologia obliczania matrycy odległości.
Planowanie zrównoważonych obszarów działania PH. Planowanie optymalnych obszarów może mieć na celu równomierne obciążenie pracą wszystkich PH, równomierny poziom sprzedaży (a więc i prowizji) PH, równomierną liczbę klientów i innych parametrów.
Planowanie obszarów działania PH tak, aby PH spędzali mniej czasu w samochodzie a więcej u klientów.
Symulacje różnych wariantów optymalizacji z różnymi parametrami w celu wybrania najlepszego rozwiązania, dającego największe oszczędności.
Map&Market uwzględnia podczas obliczeń nie tylko odległość klientów od miejsca zamieszkania PH, lecz również rytm wizyt, planowaną długość wizyt oraz prędkości na drogach.
Możliwość porównania sytuacji wyjściowej od optymalnej. Informacja, jak bardzo obecna liczba PH oraz ich lokalizacja (miejsca zamieszkania) różni się od rekomendowanej przez system optymalnej struktury zespołu PH pod kątem wykonania wszystkich zaplanowanych wizyt najmniejszym kosztem.
Możliwość wyłączania z optymalizacji wybranych PH, np. takich, których wyniki sprzedaży predysponują ich do pozostania w zespole, mimo iż miejsce zamieszkania nie jest optymalne geograficznie.
Map&Market uwzględnia podczas obliczeń nie tylko odległość klientów od miejsca zamieszkania PH, lecz również rytm wizyt, planowaną długość wizyt oraz prędkości na drogach.
Analiza potencjału sprzedaży
Kategoryzacja klientów: symbol, kolor symbolu i wielkość symbolu
Analiza konkurencji
Liczba klientów w województwach, powiatach, gminach i na obszarach kodów pocztowych
Sprzedaż w województwach, powiatach, gminach i na obszarach kodów pocztowych
Jeszcze nie jesteście Państwo przekonani? Proszę dać się przekonać wynikom analizy potencjału optymalizacyjnego pracy zespołu PH. Obliczymy poziom możliwych oszczędności odtwarzając Państwa rzeczywiste trasy historyczne i porównamy je z zaplanowanymi przez Map&Market trasami optymalnymi.